Politik Yeey..

Kalle Anka-partiet är ett från början fiktivt svenskt politiskt parti. Det var från början förmodligen avsett som ett skämt, men är numer registrerat hos valmyndigheten, med Bosse Persson som partiledare och ende medlem. Gratis alkohol till folket samt bredare trottoarer var partiets främsta valfrågor då det i valet 1991 fick 1535 röster. I senare val har det dock endast fått enstaka röster. Partiet fick 10 röster i valet 2002.



Kalle Anka-partiet fick 230 röster i riksdagsvalet 2006, fördelat på 26 olika handskrivna stavningar och varianter:


Resultat för olika benämningar av Kalle Anka-partiet i valet 2006
  Kalle Anka partiet 92
  Kalle Anka 44
  Kalle Anka Partiet 39
  KALLE ANKA 11
  KALLE ANKA PARTIET 9
  Kalle Ankapartiet 6
  Kalle Anka-partiet 5
  Kalla Anka Partiet 3
  Kalle Anka paritet 2
  Övr. Kalle Anka-röster (2 el. 1) 19
  Totalt 230

...Kalla..Anka paritet... Aja dom stavade iaf anka rätt.
Att vi inte får lära oss om dethär episka partiet i skolan :O

Kommentarer
Postat av: anonym sandra

jag visste att dom fanns!

för jag är ju så tjock att jag behöver bredare trottoarer, liksom det är jättebra.

jag röstade på dem också.. för jag är ju arton. sen skaffade jag körkortet och gick på krogen på kvällen.

2010-09-20 @ 18:57:53
URL: http://sandraronnblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0